Erasmus Kiliński w Chorwacji

Mobilność do Chorwacji miała zaskakujący przebieg. Najpierw w 2020 r. została odwołana z powodu szalejącej w Europie i na Świecie pandemii Covid-19, a gdy już mogliśmy wyjechać w 2022 r. rozchorowała nam się jedna uczestniczka więc pojechaliśmy w zmniejszonym składzie. Nasza wizyta w Chorwacji trwała od 18 do 24 kwietnia 2022 r. Była to ostatnia mobilność w której brali udział uczniowie w realizacji projektu „Information Technology for Citizenship and Democracy”. Mobilność do Polski została odwołana z powodu intensyfikacji działań wojennych na Ukrainie, więc rodzice uczniów z Chorwacji, Francji i Portugali nie zgodzili się na wyjazd swoich dzieci do Polski, która graniczy z Ukrainą.

To była dla nas ostatnia mobilność, wcześniej braliśmy udział w mobilnościach do Francji i Portugalii, tym razem wylądowaliśmy w Splicie i tu uczestniczyliśmy w realizacji zadań projektowych. Uczniowie korzystając z narzędzi IT mieli za zadanie przygotować kampanię wyborczą swoich kandydatów na burmistrza miasta. Najpierw były intensywne prace w zespołach międzynarodowych, a potem wybrani przedstawiciele grup, którzy mieli kandydować na stanowisko burmistrza przedstawiali swoją osobę. Kolejnym etapem była debata kandydatów, podczas której kandydaci odpowiadali na pytania publiczności jak i również prowadzące debatę osoby. Punktem kulminacyjnym było głosowanie za pomocą narzędzi IT .

Podczas pobytu w Chorwacji poznaliśmy kulturę i zwyczaje Chorwatów oraz najciekawsze atrakcje i zabytki regionu. Zwiedziliśmy Stare Miasto w Splicie wraz z pozostałościami Pałacu Dioklecjana i jego bramy: Złotą (Zlatna Vrata), Srebrną (Srebrena Vrata), Brązową i Żelazną (Željezna Vrata), mariny czy bazar. W trakcie pobytu udało nam się również zwiedzić portowe miasto Zadar ze słynnymi wodnymi organami jak Stare Miasto z zabytkami takimi jak  kościół św. Donata, który sąsiaduje z katedrą św. Anastazji. W trakcie naszych podróży po Chorwacji zwiedzaliśmy również Szybenik w pięknymi zabytkowymi uliczkami czy Park Narodowy Kyrka z niezliczonymi wodospadami .

1.jpeg    2.jpeg   3.jpeg   4.jpeg   5.jpeg   41.jpeg   42.jpeg   43.jpeg   31.jpeg   32.jpeg   33.jpeg   34.jpeg   35.jpeg   41.jpeg   42.jpeg   43.jpeg   11.jpeg   12.jpeg   13.jpeg   14.jpeg   15.jpeg