E-REKRUTACJA już AKTYWNA! Pomagamy w logowaniu. Zapraszamy w dniach 29.05-23.06.2017!

Wymiana młodzieżowa z Kopernikus Gymnasium w Wissen

Pobyt u naszych niemieckich partnerów był bardzo intensywny:

23.10. (środa) Nocny wyjazd o 2.30! Spotkaliśmy się na parkingu pod kościołem, żeby wyruszyć na lotnisko do Katowic. Dla niektórych było to wielkie przeżycie, bo pierwszy raz podróżowali samolotem. Po dotarciu na miejsce czekały na nas rodziny goszczące. Zabrały nas do swoich domów, gdzie mogliśmy odpocząć po kilkugodzinnej podróży.

24.10. (czwartek) Spotkanie w szkole, zabawy i gry integracyjne, rozpoczęcie projektu "Baśnie". W grupach opracowywaliśmy znane i mniej znane baśnie polskie i niemieckie, tworzyliśmy plakaty o braciach Grimm i wymyślaliśmy własną bajkową opowieść. Planujemy ją  sfilmować już u nas na rewizycie w czerwcu. Popołudnie spędziliśmy na lodowisku w pobliskiej miejscowości - mnóstwo dobrej zabawy, włącznie z licznymi upadkami i mimo bolących stóp;)

25.10. (piątek) Całodniowa wycieczka do Düsseldofru, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić miasto. Szczególną atrakcją tego dnia była wizyta w muzeum filmowym. Braliśmy udział w warsztatach na temat filmów grozy;) Pan prowadzący spotkanie pokazywał nam fragmenty różnych horrorów i wspólnie analizowaliśmy co widzimy i dlaczego tak to na nas działa. Bawiliśmy się w Harrego Pottera (w tzw. blue box), nakładając na siebie różnego kształtu niebieskie płachty materiału - znikaliśmy i pojawialiśmy się na ekranie (triki pogodynek;))

26. i 27.10. (sobota i niedziela) Dni spędzone z rodzinami goszczącymi. Niektóre osoby były w Koeln oraz innych ciekawszych miastach w okolicy. Wieczór upłynął nam na maratonie filmowym.

28.10. (poniedziałek) Zakończenie projektu w szkole. Wizyta u burmistrza Wissen p. Wagenera. Po południu pojechaliśmy na kręgle, gdzie też było bardzo fajnie. Zanim doszliśmy na kręgielnię zmokliśmy, bo AKURAT w tym momencie musiało zacząć padać, prawdziwe oberwanie chmurzyska!!! Po dotarciu na miejsce oczywiście przestało i zaświeciło słońce!!! Po kręglach pojechaliśmy do leśnej chatki na pożegnalnego grilla – też było super - mnóstwo naprawdę dobrego jedzenia i bardzo miła atmosfera.

29.10 (wtorek) Zbiórka znowu w środku nocy, bo o 4.30! W Krapkowicach byliśmy ok. 12.00.

Zapraszamy do fotorelacji:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.637486059635539.1073741857.167641916619958&type=1

wymiana z wissen.jpeg

Projekt współfinansowany jest ze środków Polsko Niemieckiej Współpracy Młodzieży w Warszawie.