NPRCz 2.0
Nasza szkoła aktywnie uczestniczy w „Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa 2.0.”, którego celem jest promowanie czytelnictwa wśród młodzieży.
Kolejny konkurs czytelniczy z języka angielskiego "PODRÓŻE PO ANGLOJĘZYCZNEJ LITERATURZE"w ramach Narodowego Programu Czytelnictwa 2.0 rozstrzygnięty!!!
Gratulujemy zwycięzcom: Kamili Nolte, Marcelowi Przybyła, Oliwii Kalinowskiej, Amelii Łabuda oraz Krzysztofowi Kubus. Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji.
Konkurs na okładkę ulubionej książki w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021–2025” – Priorytet 3
W ramach Priorytetu 3 zorganizowaliśmy konkurs na okładkę ulubionej książki, skierowany do uczniów klas pierwszych liceum ogólnokształcącego. Zadaniem uczestników było stworzenie własnego projektu okładki wybranej książki, wykorzystując dowolne techniki plastyczne – od tradycyjnych rysunków po kolaże i grafiki komputerowe. Prace wyróżniały się nie tylko wysokim poziomem artystycznym, ale także oryginalnym podejściem do interpretacji treści literackich. Najlepsze projekty zostały nagrodzone, a wszystkie zgłoszenia zaprezentowano podczas szkolnej wystawy w bibliotece, która cieszyła się dużym zainteresowaniem społeczności szkolnej. Konkurs nie tylko rozwijał zdolności artystyczne uczniów, ale także inspirował do pogłębiania zainteresowania literaturą i dzielenia się swoimi pasjami czytelniczymi. Dziękujemy wszystkim pierwszoklasistom za udział w konkursie, a nauczycielom i organizatorom za wsparcie w jego realizacji. Wasze zaangażowanie i kreatywność pokazują, że czytanie to nie tylko źródło wiedzy, ale także inspiracja do twórczości!
Kto czyta książki, żyje podwójnie W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025 (Priorytet 3) w naszej szkole odbyło się wyjątkowe wydarzenie promujące czytelnictwo. Uczniowie i uczennice wszystkich klas mieli okazję uczestniczyć w prezentacji książek, podczas której omówiono liczne korzyści płynące z ich czytania. Spotkanie skupiło się na ukazaniu, jak książki rozwijają wyobraźnię, wzbogacają słownictwo, poprawiają zdolność koncentracji i pozwalają lepiej zrozumieć otaczający świat.
Podkreślono także, że czytanie wzbogaca życie wewnętrzne, pozwalając przeżywać emocje bohaterów oraz eksplorować różnorodne światy i perspektywy. Dzięki tej inicjatywie uczniowie i uczennice zostali zainspirowani do sięgania po literaturę, a także do rozwijania pasji czytelniczych, które mogą pozytywnie wpłynąć na ich przyszłość. Wierzymy, że książki otwierają drzwi do podwójnego życia – realnego i tego literackiego! Dziękujemy wszystkim za aktywny udział i zachęcamy do dalszego odkrywania bogactwa literatury!
Za nami Narodowe Czytanie 2024.
W tym roku „Kordiana” Juliusza Słowackiego czytaliśmy w Miejskiej i Gminnej Bibliotece Publicznej w Krapkowicach, w parku – z grupą seniorów „Kreatywne Umysły” i – tradycyjnie – w szkole.
Dziękujemy @Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Krapkowicach i #kreatywneumysłykrapkowice za możliwość wspólnego zrealizowania akcji!
Sprawozdanie.pdf (172,95KB)